Selasa, 24 Februari 2009

MPN Terus Pamer Kehebatan, MPS Putih Mata!!!!

MPN Belasah UPKT!!!
 
MPN mempamerkan permainan yang memberangsangkan ketika mudah menjinakkan pasukan UPKT pada 23 Februari 2009. MPN membuka tirai permainan dengan corak permainan menyerang sejak minit awal hinggalah ke akhir permainan. MPN nyata bukanlah tandingan pasukan UPKT apabila membelasah pasukan lawan dengan jaringan 7-0. Di dalam separuh masa pertama MPN sudahpun selesa mendahului dengan jaringan 4-0.

MPN yang mengekalkan sebahagian besar pemain yang menewaskan MD Jempol pada minggu lepas kecuali Noorzaidi yang mengalami kecederaan hamstring, tidak menunjukkan sebarang kelemahan apabila menguasai perlawanan di sepanjang 90 minit. MPN seolah-olah langsung tidak mahu memberikan ruang dan peluang kepada pasukan pelawat yang nyata tidak bermaya beraksi di padang keramat MPN ini.


Gol-gol telah dijaringkan oleh Federaushan (3 gol), Raja Mohd Nor (1 gol), Shafaren (1 gol), Noriman (1 gol), dan 1 gol lagi oleh pemain gantian iaitu Hasnor. Dengan kemenangan ini telah menjarakkan lagi kedudukan MPN selaku pendahulu liga meninggalkan MPS dengan 3 mata.

Kemudiannya pada 24 Februari 2009, MPS yang dijangka akan mudah menewaskan MD Jempol, akhirnya terpaksa berputih mata apabila diikat dengan kedudukan seri dengan MD Jempol di Padang PBNS Rahang. MD Jempol yang lebih dahulu mendahului 1-0 sedari minit kesepuluh memaksa MPS berhempas pulas sebelum berjaya menyamakan kedudukan pada separuh masa kedua. Dengan kedudukan ini MPS berada di dalam keadaan tertekan apabila ketinggalan 2 mata di belakang MPN. MPS mahu tidak mahu perlu menang atau sekurang-kurangnya seri pada perlawanan akan datang. Kerana jika sekiranya mereka tewas di tangan MPN maka harapan mereka untuk layak ke Separuh Akhir pastinya pudar memandangkan MD Jempol diramal tidak akan menghadapi masalah untuk menewaskan pasukan tercorot liga iaitu pasukan UPKT. MPN yang nyata tidak tertekan hanya memerlukan keputusan seri pada perlawanan akan datang bagi melayakkan MPN ke Pertandingan Separuh Akhir.
Dan yang paling pasti, MPN tidak akan memberikan laluan mudah buat MPS memandangkan ini bukan hanya harapan pemain tetapi hasrat keseluruhan warga MPN. Nantikan aksinya pada 2 Mac 2009 di gelanggang keramat, Padang MPN.

Syabas buat MPN, teruskan usaha agar berjaya mengembalikan maruah bolasepak MPN.
Antara aksi MPN ketika menentang UPKT
MPN (jersi putih) mengawal keseluruhan permainan tanpa memberi ruang sedikitpun kepada pasukan lawan.

- Editor -

Tiada ulasan: