Ahad, 15 Ogos 2010

Majlis Berbuka Puasa dan Solat Sunat Tarawih di MPN

13 Ogos 2010, Nilai : Satu Majlis Berbuka Puasa dan Solat Sunat Tarawih telah dianjurkan oleh Jabatan Undang-Undang & Penguatkuasaan, MPN. Majlis ini telah dimulakan dengan majlis berbuka puasa bertempat di sebuah restoran di Bandar Baru Nilai. Majlis berbuka puasa ini telah berlangsung dengan lancar yang mana kemudiannya bersambung dengan acara Solat Maghrib secara berjemaah.
.
Sdr Jelani Rashik telah bertindak selaku Bilal bagi program ini. Solat Maghrib telah diimamkan oleh En Syamsul Amri Ismail, Pengarah Jabatan Undang-Undang & Penguatkuasaan MPN. Solat Maghrib telah dijalankan di Surau MPN. Sebaik sahaja selesai Solat Maghrib, kesemua yang hadir berehat seketika sementara menanti ketibaan waktu Isya'
.
Masuk sahaja waktu Isya' Sdr Jelani terus melaungkan seruan azan. Sekali lagi En Syamsul mengimamkan Solat Isya' dan seterusnya Solat Sunat Tarawih dan Witir. Majlis telah menjalankan sebanyak 10 rakaat bagi Solat Tarawih dan 3 rakaat Solat Witir.
.
Sebaik selesai solat sunat Witir, iaitu pada kira-kira jam 9.30 malam, kesemua yang hadir telah menikmati jamuan ringan berupa hidangan kuih karipap dan tepung pelita berserta air teh dan teh o yang benar-benar membuka selera semua yang hadir.
.
Alhamdulillah, program telah berjalan dengan lancar serta suasana yang cukup ceria. Program ini akan diteruskan pada setiap hari jumaat malam Sabtu di sepanjang bulan Ramadhan ini. Kepada semua kakitangan MPN yang berminat, bolehlah menyertai program ini.
.

Suasana ceria ketika bersedia untuk berbuka puasa
Kelihatan semua hidangan telah pun siap tersedia
Kelihatan sebahagian daripada anggota penguatkuasa yang menyertai majlis berbuka puasa Zaidi dan Raja Hafis ketika menanti waktu berbuka puasa tiba Hidangan ayam kampung goreng yang lazat dan menyelerakan
Telur dadar Gulai masak lemak pucuk paku campur dengan cendawan
.
.
.
Disediakan oleh : EDITOR

Tiada ulasan: