Jumaat, 27 Ogos 2010

Program Berbuka Puasa dan Tahlil Arwah MPN

27 Ogos 2010, Nilai : Sekali lagi majlis berbuka puasa telah diadakan buat kali ketiga bagi tahun 2010 oleh Jabatan Undang-Undang & Penguatkuasaan (JUUP) Majlis Perbandaran Nilai (MPN). Namun, kali ini majlis turut dimuatkan dengan acara tahlil arwah dan doa selamat khusus buat ahli keluarga kakitangan MPN yang telah kembali ke rahmatullah.
.
Program telah bermula dengan majlis berbuka puasa pada jam 7.21 malam bertempat di kantin MPN. Dan seperti biasa diteruskan kemudiannya dengan acara tahlil arwah yang dikhususkan buat ahli keluarga kakitangan MPN yang telah meninggal dunia. Seramai 264 nama yang telah dihajatkan untuk majlis doa selamat ini.
.
Sebaik sahaja selesai tahlil dan doa selamat, majlis diteruskan dengan Solat Isya', Solat Tarawih dan Solat Witir secara berjemaah yang telah dipimpin oleh En Syamsul Amri bin Hj Ismail, Pengarah JUUP MPN.
.
Program ini telah disertai kira-kira 35 orang kakitangan MPN. Program ini akan diadakan sekali lagi pada 3 September 2010 iaitu kira-kira 6 hari sebelum Aidil Fitri. Alhamdulillah kelihatan program keagamaan seperti ini sudah mula mendapat sambutan di kalangan kakitangan Majlis Perbandaran Nilai.
.
Syabas dan Tahniah diucapkan buat semua yang terlibat menjayakan program ini.
.
Suasana ketika tahlil bermula dengan dipimpin oleh PUU
Di antara jemaah yang hadir
Semua kelihatan khusyuk dan tenang ketika sama-sama menyertai tahlil
Tahlil ditujukan buat 264 nama yang disenaraikan dijalankan secara tertib dan teratur
Di antara jemaah wanita yang hadir
Berzikir, bertahlil dengan memanjat setinggi-tinggi pujian buat Allah SWT Mengaminkan bacaan doa yang dibacakan oleh En Syamsul
Doa dihayati dengan mendalam oleh kesemua jemaah yang hadir
Mengharapkan agar doa ini diterima Allah SWT
Ini nak sembahyang ke nak apa nih?????

Inilah suasana sebelum bermulanya Solat Isya' yang dipimpin oleh En Syamsul Amri
.
.
Disediakan oleh : EDITOR

Tiada ulasan: