Rabu, 18 Ogos 2010

Majlis Penyerahan CF dan Kunci Tmn Seri Anggerik, Rantau

19 Ogos 2010, Rantau : Seramai 35 orang pembeli rumah di Taman Seri Anggerik, Rantau yang telah sekian lama menderita ekoran rumah mereka tidak boleh didiami ekoran tiada sijil kelayakan menduduki (CF) akhirnya boleh menarik nafas lega apabila rumah yang mereka nantikan ini telah sedia untuk diduduki. Rumah mereka kini telah siap sepenuhnya. Terima kasih di atas inisiatif dan usaha oleh Kerajaan Negeri bersama-sama dengan Majlis Perbandaran Nilai (MPN) terutamanya bagi menjadikan hasrat penduduk untuk menduduki rumah mereka menjadi suatu realiti.
.
Majlis penyampaian kunci serta CF ini telah disempurnakan oleh YAB Dato' Seri Utama Haji Mohamad bin Haji Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan Darul Khusus. Majlis berlangsung mulai jam 12.30 tengahari.
.
Turut sama hadir ke majlis penyerahan kunci dan sijil kelayakan menduduki ini adalah YM Raja Datin Seri Salbiah binti Tengku Nujumudin iaitu isteri YAB Menteri Besar, YB Tuan Hj Khairy Jamaludin Abu Bakar (Ahli Parlimen Rembau) dan juga YBhg Dato' Hj Abd Halim bin Hj Abd Latif, Yang DiPertua Majlis Perbandaran Nilai.
.
Di dalam ucapannya YAB Dato' Seri Utama menyatakan bahawa beliau berharap agar penduduk akan menjaga sebaiknya rumah yang telah mereka miliki ini sebaiknya serta menghargai setiap usaha kerajaan bagi menjadikan impian mereka menjadi suatu relaiti ini. Pelbagai usaha dirangka oleh kerajaan bagi membantu rakyat dan ini sudah pasti selaras dengan slogan 1Malaysia "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan". YAB Dato' Seri Utama turut memuji usaha 'luarbiasa' YBhg Dato Hj Abd Halim yang telah mampu menyiapkan keperluan-keperluan teknikal projek perumahan terbengkalai ini yang terhenti sejak tahun 2003. Beliau memuji usaha Dato' Halim yang disifatkannya sebagai 'magic' kerana mampu menyudahkan projek ini dengan pantas dan memuaskan.
.
YAB Menteri Besar turut menyatakan bahawa ini sekali lagi membuktikan bahawa kerajaan Barisan Nasional tidak pernah lupa pada janji yang telah dibuat pada rakyat di mana sepertimana pada majlis pertemuan bersama pembeli pada 6 Julai 2010 yang lalu beliau telah berjanji bahawa MPN akan memastikan yang rumah kesemua pembeli ini akan boleh diduduki sebelum Aidil Fitri tahun ini. Dan akhirnya ia dikotakan dimana rumah ini telah pun boleh diduduki mulai hari ini walaupun baru masuk minggu kedua umat Islam berpuasa.
.
Tahniah diucapkan buat Kerajaan Negeri dan Majlis Perbandaran Nilai di atas usaha gigih membantu menyelesaikan permasalahan rakyat ini.
.
Suasana pentas utama yang telah siap tersedia untuk melangsungkan majlis penyerahan kunci serta sijil kelayakan menduduki (CF)Kelihatan Wahida bertindak selaku pengacara majlis
Di antara orang ramai dan penerima kunci yang hadir ke majlis ini
Dari kiri; YB Tn Hj Khairy Jamaludin, YAB Dato Seri Utama Hj Mohamad, YM Raja Datn Seri Salbiah dan YBhg Dato' Hj Abd Halim
Safwan bin Ahmad memimpin bacaan doa
YAB Menteri Besar menyampaikan ucapan berupa amanat kepada semua yang hadir
Suasana di bawah khemah ketika mendengar ucapan
Ucapan YAB Menteri Besar mengingatkan semua pembeli agar jangan lupa berterima kasih kepada kerajaan


Di antara pembeli yang menerima kunci







YAB Dato' Seri Utama Menteri Besar menerima cenderahati daripada YBhg Dato' Hj Abd Halim
Bergambar bersama kesemua pembeli sambil menunjukkan CF yang baru diperolehi

Suasana ceria jelas terpancar di wajah kesemua pembeli
.
.
.
Disediakan oleh : EDITOR

Tiada ulasan: