Isnin, 18 Oktober 2010

Program Mesra Rakyat (MESRA)

Satu Program Mesra Rakyat (MESRA) dan Hari Bertemu Pelanggan, Pejabat Setiausaha Kerajaan, Negeri Sembilan Darul Khusus telah dianjurkan secara bersama oleh Pejabat SUK Negeri Sembilan dan Biro Pengaduan Awam Melaka/Negeri Sembilan. Program dianjurkan pada 19 Oktober 2010 mulai jam 8.30 pagi hingga ke jam 1.00 petang.
.
Program ini telah dimulakan dengan ketibaan YBhg Datuk Tahar bin Sudin, Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri, N. Sembilan. Kemudiannya majlis diteruskan dengan nyanyian lagu Negaraku sebelum diteruskan dengan bacaan doa oleh Al-Fadhil Ustaz Hilal, Imam Masjid Jamek, Seremban.
.
Majlis kemudian diteruskan dengan ucapan aluan oleh YBhg Tuan Hj Md Zain bin Musa, Timbalan Ketua Pengarah, Biro Pengaduan Awam.
.
Kemudiannya, Datuk Tahar telah dijemput untuk menyampaikan ucapan dan seterusnya merasmikan program MESRA ini.
.
Sebaik selesai sahaja ucapan perasmian, Datuk Tahar telah sekali lagi diminta untuk mempengerusikan sesi soal-jawab yang diutarakan oleh wakil-wakil pemimpin masyarakat yang berkesempatan hadir.
.
Sesi soal-jawan berakhir kira-kira jam 12.30 tengahari dan diteruskan dengan sesi yang terakhir iaitu jamuan makan sebelum bersurai kira-kira jam 1.00 petang.
.
Majlis Perbandaran Nilai telah diwakili oleh Dato' Hj Abd Halim bin Hj Abd Latif, Yang DiPertua MPN serta turut dihadiri oleh ketua-ketua Jabatan MPN termasuklah En Syamsul Amri bin Hj Ismail, Pengarah Undang-Undang MPN.
.
Suasana di dalam Dewan MPS ketika program berlangsung Dewan MPS dipenuhi pemimpin-pemimpin masyarakat seluruh Negeri Sembilan
Cukup meriah sekali
Ustaz Hilal dari Masjid Jamek Seremban membacakan doaYBhg Tn Hj Md Zin bin Musa, Timbalan Ketua Pengarah, Biro Pengaduan Awam Melaka / Negeri Sembilan ketika menyampaikan ucapan aluan
YBhg Datuk Tahar bin Sudin ketika menyampaikan ucapan perasmian programYBhg Datuk Tahar ketika menerima cenderahati sebagai tanda terima kasih
Salah seorang daripada pemimpin masyarakat tampil ketika sesi soal-jawab
Barisan ahli panel daripada pelbagai agensi duduk di hadapan bersedia menjawab setiap persoalan yang ditimbulkan
.
.
.
Disediakan oleh : EDITOR

Tiada ulasan: