Rabu, 4 Mac 2009

MPS Tersungkur Di Padang Keramat Nilai!!!

02 Mac 2009 - MPN menepati ramalan muncul juara Kumpulan A apabila menjinakkan MPS dengan jaringan 3-1 di Padang MPN. MPN mendahului 2-0 pada separuh masa pertama hasil jaringan sepakan percuma oleh Isham Kamarudin serta jaringan dari luar kotak penalti oleh Hilmi. Jaringan ini benar-benar merentap semangat juang MPS apabila permainan diganggu dengan beberapa insiden kekasaran menyebabkan Pengadil pertandingan benar-benar sibuk mengawal permainan. Hilmi menambah derita MPS apabila menjaringkan gol ketiga pada separuh masa kedua walaupun pada suatu ketika MPS merapatkan jurang kepada 2-1.

Dengan kemenangan ini, MPN melayakkan diri ke Pertandingan Separuh Akhir pada 09 Mac 2009. MPN dijangka akan bertemu dengan pasukan MD Tampin manakala pasukan MD Jempol telah berjaya melayakkan diri ke Separuh Akhir apabila menewaskan pasukan UPKT dengan jaringan 4-0. Dengan kemenangan ini, MD Jempol sama sekali telah menafikan pasukan MPS daripada beraksi di Separuh Akhir. Ini merupakan satu keputusan yang mengejutkan memandangkan status MPS selaku juara Liga Taman 2008

MPN juga dengan ini telah berjaya membalas dendam di atas kekalahan MPN kepada MPS di dalam kejohanan bolasepak Liga Taman pada tahun 2008. Dengan ini, MPN telah mula menunjukkan kehadiran mereka sambil memberikan cabaran serius kepada pesaing bolasepak di Negeri Sembilan.

Di dalam satu lagi perlawanan separuh akhir, pasukan MD Jempol akan menentang pasukan MD Kuala Pilah. Kedua-dua Perlawanan Separuh Akhir dijadualkan akan berlangsung di Padang MPS di Seremban.

Selamat maju jaya buat MPN. Semoga kejayaan milik MPN tahun ini!!!!


Pemain-pemain bersedia untuk masuk ke padang Pemain-Pemain MPN bergambar sebelum beraksi
Pemain bergambar bersama keseluruhan ahli pasukan termasuk Fisioterafi dan Kit Man





Pemain mula masuk ke padang
Di antara Penyokong setia MPN yang hadir menyaksikan Perlawanan
Aksi sengit yang ditunjukkan
Pemain berehat setelah tamat separuh masa pertama
Akhirnya setelah berjaya, pasukan melakukan 'warming down' diketuai oleh kapten Pasukan, saudara Isham Kamaruddin

Disediakan oleh : Editor

1 ulasan:

Azwai berkata...

Salam,

Tahniah diatas kemenangan buat team MPN.Moga berjaya di Final.